وبلاگ پرندگان و حیوانات
وبلاگ پرندگان و حیوانات
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پرندگان و حیوانات و آدرس parande00.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

آهو(غزال) : پستان داری گیاه خوار می باشد دارای گونه های گوناگون و زیادی می باشد.آهو ها را به عنوان جانورانی سریع و چابک می شناسند.آن‌ها می‌توانند ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر یا ۶۰ مایل در ساعت برساند و یا هنگام دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر (۳۰ مایل) در ساعت نگه دارد.این جانور به صورت گله ای زندگی می کند.در گله‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود ممکن است تعداد افراد یک گله از ۳۰۰ رأس تجاوز کند.از دسته حیوانات محاجر هستند یعنی در فصل های سرد به مکان های گرم کوچ می کنند.غزال در ریشهٔ عربی است.ابتدا وارد زبان فانسوی و سپس وارد زبان اینگلیسی شد.آهو در ادبیات عرب نماد زیبایی زنان بوده‌است.
5974753048 82e1dc5529 z1 آهو,غزال
.
تولید مثل و غذا
از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها می‌خورد و کمتر به گیاهان خشن رو می‌آورد و نیز از علوفه و بوته‌ها تغذیه می‌کند. در مناطقی که از امنیت کافی برخوردار باشد گاهی اوقات به خصوص در فصل پاییز و زمستان که علوفه سبز کمیاب است به مزارع ینظیر گندم یونجه چغندر و صیفی جات دستبرد می‌زند.در فصل پاییز جفت گیری می کند.در این فصل بین نرها جدال‌های سختی در می‌گیرد. نرهای قوی معمولاً چند ماده را در اختیار می‌گیرند و با همگی آنها جفت‌گیری می‌کنند. مدت آبستنی حدود ۱۷۰ روز است یک تا دو بچه می‌زاید در چند روز اول بچه‌ها را بین بوته‌ها مخفی می‌کند ولی در موقع چرا زیاد از آنها فاصله نمی‌گیرد. چنانچه دشمن به بچه‌ها نزدیک شود مادر با حرکات مختلف سعی در جلب نظر و کشاندن دشمن به سمت خود می‌کند. بچه‌ها تا حدود پنج ماهگی شیر می‌خوردند. پس از یک و نیم سالگی بالغ می‌شوند. طول عمر حدود ۱۲ سال است.
450622 آهو,غزال


[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:30 ] [ رضا کرمی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

با سلام مهمان گرامی! لطفا بدون نظردادن و شرکت در نظرسنجی وبلاگ را ترک نکنید!
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب