وبلاگ پرندگان و حیوانات
وبلاگ پرندگان و حیوانات
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پرندگان و حیوانات و آدرس parande00.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

سهره
سهره یکی از پرنده هایی است که به وفور در اغلب نقاط کشور پیدا می شود.سهره انواع مختلفی دارد همچون سهره معمولی،سهره سر سیاه ،سهره کوهی و... که سهره های معمولی از همه معروفترند.
سهره های معمولی که در پرنده فروشی ها فروخته می شوند,سهره های وحشی صید شده اند.سهره ها هم در فصل زمستان و هم در اواخر بهار صید می شوند که صید آخر بهار مربوط به جوجه سهره هاست.صید زمستانه اغلب در مناطق سرد سیر (مثل کردستان که بیشترین صید در آنجا صورت می گیرد) و در هنگامی که برف زیاد باریده و غذا کم شده است انجام می شود.برای همین در دی ماه تا اواسط بهمن سهره به صورت خیلی زیاد در پرنده فروشی ها به چشم می خورد ولی کم کم با گرم تر شدن هوا صید قطع می شود و سهره ها در پرنده فروشی ها کمتر می شوند و قیمت آنها بالاتر می رود.
در منزل فقط باید از سهره نر نگهداری کرد و طرز شناسایی آنها هم از رنگ قرمز دور چشم آنها امکان پذیر است به طوری که سهره نر رنگ قرمز از بالا تا پشت چشم ها آمده و سپس قطع می شود و کمی تیره رنگ تر است ولی در سهره ماه رنگ قرمز تا حدود وسط چشم بیشتر پیشروی نمی کند.نشانه دیگر سبیل پرنده است به طوری که در نر ها سبیل تیره تر از ماده ها و تقریباً سیاه است ولی در ماد ها سبیل بور یا کمی تیره تر است که این نشانه را در جوجه ها هم می توان دید ولی رنگ دور چشم فقط مربوط به بالغین است.
برای نگهداری سهره در منزل شما باید سهره را در قفس های کوچک نگهداری کنید تا سهره زودتر رام شود.قفس های مخصوص سهره در بازار به وفور یافت می شود.برای جیره غذایی سهره باید در اوایل خرید که سهره هنوز وحشی است از شاهدانه استفاده کرد ولی بعد از گذشت یکی دو ماه باید کم کم شاهدانه قطع شود و در عوض تخم کتان و کمی تخم کاهو جای آن را بگیرد طوری که فقط چند دانه شاهدانه بیشتر در ظرف غذا نباشد.فقط باید دقت داشت که این عمل به آرامی و به ندرت انجام شود چون سهره در صورت لاغر شدن دیگر به حالت اول باز نمی گردد و از بین می رود.بعد از مدتی تخم کاهو را نیز باید قطع کرد.تخم کتان باعث آرامتر شدن سهره و شاهدانه باعث مست شدن و گیج شدن بیشتر سهره می شود.سهره را باید در جای پر رفت و آمد نگهداری کرد تا کم کم رامتر شده و سپس آن را در بین قفس های قناری های نر نگهداری کرد تا زودتر به آواز خواندن بیفتد.
سهره قابلیت تلقیح با قناری را دارد که این نشان از نیای مشترک آنهاست.جوجه حاصل سهره-قناریست که در صورت نر بودن قابلیت آواز و چهچهه بالایی دارد. اما چند نکته که لازم است به آن اشاره کنیم.1- اینکه قفسی که سهره نر و قناری ماده را در آن با هم جفت کردید حتماً باید در جایی باشد که صدای قناری های نر دیگر به به صورت رسا به آن برسد مثلا می توانید آن را در بالای قفس های دیگر بگذارید چون خیلی از مواقع ماده با شنیدن صدای قناری های نر دیگر می خوابد و سهره آن را جفت می زند.2- شما برای بهتر نتیجه گرفتن می توانید چند جوجه سهره بهاره تهیه کنید و آنها را در بین قناری های نر بزرگ کنید تا لحن قناری را یاد بگیرند و هم رامتر شوند.3- برای جفت انداختن سهره قناری سهره دوساله و یا حتی بعضی یک ساله هاهم مناسبند چون سهره های پیر خیلی از مواقع مورد توجه قناری های ماده قرار نمی گیرند.چهارم هم اینکه حتماً تخم های سهره قناری جدا و زیر قناری های حمال بگذارید.

[ جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, ] [ 13:10 ] [ رضا کرمی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

با سلام مهمان گرامی! لطفا بدون نظردادن و شرکت در نظرسنجی وبلاگ را ترک نکنید!
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب